A Travellerspoint blog

San Cristobal - Palenque, sela Maja

sunny 13 °C

San Cristobal mi je bas legao kao do sada najljepsi grad koji sam vidio na ovom putovanju, sa svojom super-opustenom atmosferom obojenom sarenilom lokalnog stanovnistva. Kako je ovo znacajna pocetna tacka za razne aktivnosti u blizoj okolini, tako sam i ja i juce i danas bio zauzet izletima ali da krenem redom.

Juce smo se Elke i ja, bas onako turisticki, ukljucili u grupicu koje se uputila na bogami dalek put. Plan se sastojao iz obilaska 2 vodopada, i kao glavne atrakcije izleta - Palenque-a - jednog od najvecih Maja site-ova u Meksiku. Krenuli smo oko 7 ujutro, malim mini-busom nas 15-tak. Grupica se sastojala uglavnom od mladjih Evropljana, i par Australijanaca. Shvatio sam da ima vise Italijana nego Njemaca ovdje, ali je glavni fazon da su sve raja mladja (u koju inace jos uvijek opravdano ili ne ubrajam i sebe).

Voznja prema tamo je bila super zanimljiva, isli smo krivudavim cestama po planinskim prevojima prvo malo uzbrdo pa onda malo nizbrdo kad je i vanjska temperatura znacajno pocela da raste. Jedino sto me je nerviralo je postojanje bezbroj "lezecih policajaca" postavljenih tako strateski usred nicega onemogucavajuci voznji da uhvati bilo kakav ustaljeni ritam.

Prva atrakcija su bili vodopadi Agua Azul, koji su navodno najljepsi vodopadi u zemlju. Lijepi su nema sta ali da li su stvarno najljepsi nisam suguran. Obecavali su i neko kupanje pa sam ja tako ponio sa sobom svu opremu za plazu medjutim od kupanja nije bilo nista, jer je zabranjeno svugdje (zbog opasnih struja) osim na jednom mjestu koje bas i nije izgledalo jako privlacno. Niko se nije kupao cak ni musava lokalna djeca pa nisam ni ja. Tu smo ostali sat i po.

Sljedeca pauza je bila kraca - polusatna, samo da vidimo jos jedan visoki vodopad i da se podvucemo pod njega. To mi nesto nije bilo jako zanimljivo. Nisam se podvlacio ni pod Nijagarine vodopade pa zasto bih pod ove sicusne. Nastavili smo voznju i konacno stigli i na glavno odrediste, Palenque Maja site. Sve skupa voznja je trajala 5 sati. U Palenque-u su nam velikodusno odobrili 2 sata za obilazak. Palenque arheoloski site se nalazi pored dzungle tako da u blizini ima raznih zivotinja. Mi smo jedino vidjeli i culi dreku tzv. crnih "howler" majmuna koji su poznati po buci koju prave i koja lici na riku lavova. Poveci su i ovu vrstu nisam vidio u Kostariki. Site se sastoji od 4 glavna hrama, u jedan se moze uci i istrazivati iznutra. Ja sam odsjedio dobar dio dozvoljena 2 sata na najvisoj tacki jednog od hramova i to mi se ubraja u "WOW momente". Suncan dan, tisina ometana drekom majmuna ... i pogled na iskopine - bas mi je bio gust.

Kad su nam 2 sata fore istekla, vozac je odbacio par ljudi (ukljucujuci Elke) do gradica Palenque, gdje smo se inace Elke i ja rastali (nije bilo suza), a nas ostale je vratio nazad u San Cristobal. Na povratku mi je bilo uzasno, stisnut u onom malom buscicu truckajuci se lijevo desno dok mi je jedan premoreni Holandjanin padao na rame, i pomislio sam da nema sanse vise da idem na ture pogotovo gdje voznja do odredista traje duplo duze nego ostanak na istom. Sve skupa drago mi je da sam vidio vodopade i Palenque ali mislim da sam mogao bez toga, tim vise sto planiram posjetu jos 2 Majina site-a, jedan u Guatemali drugi u Hondurasu.

Najnovije pravilo - nema vise tura - nije potrajalo dugo i tako sam se vec danas bio uljucio u novu turu. Ova je bila odlicna i omogucila mi je najveci dozivljaj dosadasnjeg dijela putovanja. Oko San Cristobala postoji oko 160 sela raznih plemena Maja koje upraznjavaju razlicite obicaje. Dva su najinteresantnija - Chamula i Zinacantan. Ona su udaljena oko 10 km od San Cristobala i moj vodic upozorava da nije bezbjedno da se seta i samostalno istrazuje to podrucje. Cak su postavljena i upozorenja na putu - navodno desavaju se napadi na turiste. Dakle nisam imao izbora pa sam uplatio i tu turu. Bilo je haos. Imali smo dobrog vodica na engleskom i dao nam je detaljnu lekciju o istoriji i obicajima ovih naroda. U selima je strogo zabranjeno fotografisanje i svi na to upozoravaju, a pogotovo slikanje ljudi i crkve - jer oni vjeruju da im slikanje crkve oduzima dusu. Prvo smo obisli Chamulu, selu u kojem zive samo Maje i nose odredjenu sarenu nosnju po kojoj se pripadnici plemena i razaznaju. Dok smo tako setali okolo, pomislio sam kako se ovdje u stvarnosti odvija zivot koji u Kanadi i na zapadu kao turisticku atrakciju izvode glumci s ciljem da prikazu kako se nekada zivjelo tim krajevima. Ipak najveci sok ( i vjerovatno najveci dozvivljaj do sada) sam dozivio kad smo usli u jedinu crkvu u gradu. Prije ulaska vodic nas je nekoliko puta opet upozorio da ni slucajno ne smijemo da koristimo kamere jer je strogo zabranjeno. Tesko mi je da opisem atmosferu koji sam zatekao u crkvi. Polumracno je, nema stolica, lijevo i desno gori stotine svijeca i na jednoj strani su skulpture i slike svetaca (strana zivota) a na drugoj je veliki krst oslonjen na zid (strana smrti). Po cijeloj sali su razbacane borove iglice. Cijele familije sjede svukuda po podu i govore molive. Jedan od obicaja je da se zrvuje kokoska kojoj zavrnu grkljan nakon sto iscitaju molitvu. Mislim cijela atmosfera je bila nevjerovatna, kao iz filma. Nisam se osjecao najprijatnje da ih tako zagledam kao da sam u zoo vrtu, mada se oni uopste nisu obazirali na turiste niti je izgledalo kao da im smetamo. Nisam se dugo zadrzao pa sam izasao iz crkve, i prosetao se po marketu gdje me jedna Majanka zavrnula i naplatila mi 1 dolar za 2 banane i jedan passion fruit.

Poslije toga smo obisli jos jedno selo Zinancantan, koje nije bilo tako zanimljivo ali nam je vodic omogucio da udjemo u kucu od jedne porodice i vidimo kako oni zive. Dakle ovaj put se tura pokazala kao dobar izbor...hm nikad se ne zna.

Na turi sam upoznao jednog Engleza koji je prosao kroz Belize i Guatemalu sam i kaze da je fenomenalno tako da mi vise nije frka. Idem veceras s njim na pice.

Sutra idem u Tuxtla Gutierrez, grad udaljen 80 km od San Cristobala, i imam 2 plana, jedan je da ujutro obidjem zoo za koji kazu da je jedan od najboljih u Meksiku, a poslijepodne hvatam voznju camcem po Sumidero kanjonu, kazu ima krokodila i majmuna. Ovog puta ne uzimam turu nego cu sam natenane.

Danas sam inace kupio i kartu do granice za Guatemalu - koja je inace 3 sata daleko - za ponedeljak. :-)))

BUDZET DANA:
Hotel Delgadillo jednokrevetna soba sa kupatilom US$11
Bus San Cristobal - granica sa Guatemalom US$9
Tura sela Maja - US$14

Posted by Srechko 00:00 Archived in Mexico

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.